5 Simple Statements About شیوع بیماری سل در ایران Explained

Wiki Article

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اطلاعاتی درباره بیماری سل؛ علائم و درمان دارویی آن” لغو پاسخ

این گروه متشکل از داروسازی دکتر عبیدی و شرکت‌های کوبل دارو و آدورا طب است که در ۱۳ گروه درمانی فعالیت دارد.

دکترتو یک وب‌سایت سلامت‌محور است که از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در بازار سلامت الکترونیک ایران آغاز کرده‌است. ما در کنار فعالیت به عنوان یک مرجع نوبت‌دهی پزشکان، سعی می‌کنیم با تولید مقاله‌های علمی و معتبر در حوزه پزشکی در مجله سلامت دکترتو، دانش عمومی جامعه را نسبت به مسائل سلامت افزایش دهیم.

در‌حالی‌که تنها درمان اثبات‌شده برای بیماری سلیاک یک رژیم غذایی بدون گلوتن است، با‌این‌حال درمان کاملی نیست. افراد مبتلا به بیماری سلیاک اغلب ممکن است به طور تصادفی در معرض گلوتن قرار بگیرند که احتمالا باعث ایجاد علائم شدید می‌شوند.

با توجه به حساسیت حوزه سلامت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مطالبی معتبر و تأییدشده در اختیار شما قرار دهیم. از‌این‌رو برای انتشار

[۱۰] سل می‌تواند هر قسمتی از بدن را آلوده کند اما معمولاً در ریه‌ها رخ می‌دهد شناخته‌شده به عنوان سل ریوی.[۱۱] سل خارج ریوی زمانی رخ می‌دهد که سل به خارج از ریه‌ها نفوذ می‌کند. سل خارج ریوی همچنین می‌تواند هم‌زمان با سل ریوی وجود داشته باشد.[۱۱] علائم و نشانه‌های عمومی عبارتند از تب، لرز، تعریق شبانه، از دست دادن اشتها، کاهش وزن و خستگی مفرط.[۱۱] همچنین پدیده انگشت چماقی قابل توجهی نیز می‌تواند رخ دهد.[۱۰] ریوی[ویرایش]

هنوز علت واضحی برای بیماری لوپوس اثبات نشده است؛ ولی آن چه مشخص و اثبات شده این است که این بیماری سیستم ایمنی را مورد هدف قرار می دهد و جزء بیماری‌های «خودایمنی»  از قبیل دیابت، بیماری تیروئید یا بیماری پیسی پوست محسوب می شود.

غذاهای بدون گلوتن

فردین گفت: ۱۴۰۲/۱۲/۰۶ در ۴:۱۶ ب٫ظ سلام من قبلااگه بگم بخاطراین بیماری چقدرزجرکشیدم باورنمیکنیدچون تشخیص ندادم مریضیم چیه اماالان بارعایت کردن موادغذایم هیچ مشکلی ندارم وخیلی هم خوشحالم

پیشرفت عفونت سل به بیماری 4s بیماری سل آشکار زمانی رخ می‌دهد که باسیل بر دفاع‌های دستگاه ایمنی غلبه و شروع به تکثیر کند. در بیماری سل اولیه حدود ۱-۵٪ از موارد، این پیشرفت به سرعت پس از عفونت اولیه رخ می‌دهد.

○ بخش‌هایی از روسیه و سایر کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق

در سال ۲۰۱۰، هند بالاترین تعداد کل موارد ابتلا به سل در سراسر جهان را داشت. یکی از دلایل، مدیریت ضعیف این بیماری توسط بخش مراقبت‌های بهداشتی خصوصی بود.

ریزش مو در آقایان و خانم ها امری طبیعی است؟ آیا راه درمانی وجود دارد؟

● اگر از آزمایش پوست یا خون نتیجه مثبت گرفتید، پزشک احتمالاً برای بررسی نقاط کوچک خاصی در ریه‌ها، عکس رادیوگرافی قفسه سینه تجویز می‌کند.

Report this wiki page